söndag 23 december 2012

Jag blev klar till jul!


På kvällen den 22:e december sydde jag de sista stygnen i min vepa. Jag hann bli klar till jul! Den är inte signerad och jag vet inte hur den ska hängas upp. Just nu ligger den bara på soffbordet.

I ärlighetens namn är jag nu lite trött på den och stoltheten har inte riktigt infunnit sig än, men den kommer. Det var trots allt ett roligt projekt och det var kul att se hur mönster och skiftningar växte fram, även om jag ibland suckade över att behöva byta färg på garnet för att sy några få stygn. Det var även ett bra tidsfördriv framför TV:n även om en del annat blev lidande (dagboksskrivningen, t.ex. och det var tur att jag inte fick några brev som skulle besvaras). Jag kan tänka mig ett nytt korsstygnsprojekt i framtiden, men då ska jag inte ha en deadline utan bara sy när det passar. För kul var det!

Och nej, jag har inte orkat stryka heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar