lördag 24 november 2012

Höstblomster

Jag är inte så bra på det där med blommor henma. Därför är det bra när man fyller år och får lite blommor att pryda hemmet med. Höst är uppenbarligen temat när man fyller år i november och trevligt är det med de härliga höstfärgerna!

Från mitt jobb fick jag detta lilla arrangemang i härliga färger.


Ett annat arrangemang i rött från svärföräldrarna. Gerbera är en av mina favoritblommor, den är ju en typisk blomma, med en mitt och kronblad runt om. Om jag får för mig att rita en blomma ser den ju oftast ut som gerberan.


Fler gerberor i denna snittbukett som jag fick från min moster och morbror. Direktimporterad från Småland.



































Sista buketten, också höstig, från min mormor och morfar.

Dessa blomster piffar upp den mörka novemberhösten och jag önskar att jag var bättre på fina blommor. De vi har hemma i fönsterkarmarna lämnar mycket att önska och till våren/sommaren ska de rensas ut och planteras om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar