lördag 3 november 2012

Välkommen till mitt månskensliv!

Ibland kan jag känna mig splittrad. Ena veckan är jag insnöad på att producera så mycket kläder som möjligt, nästa på att handarbeta, sen följer en tid då jag bara vill pyssla med annat, loppisfynda eller läsa.

Denna blogg är en samling över mitt brokiga hobbyliv. Jag antar ju nämligen att just mitt liv är så intressant att alla vill läsa om det. Fast, det funkar ju för en del. Det kommer att bli en brokig samling av boktips, bakning, klädsömnad, pyssel, handarbete och allt annat jag fyller min fritid med.

Och namnet? Min förre detta chef (numera min chefs chef och vi har fortfarande nära kontakt) berättade för mig att han hade varit månskensbonde. Jag hade då ingen aning om vad han menade så han förklarade att han hade ett "riktigt" jobb och var bonde när han inte jobbade med det. Detta är alltså mitt månskensliv: vad jag gör när jag inte arbetar för pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar