söndag 11 november 2012

Julen smyger sig på

Jag nämnde tidigare att julen inte får göra intrång för tidigt. Då var det början på november, min gräns går vid min födelsedag, innan den dagen, och eventuellt kalas, ska det inte vara jul i mitt hem. Ändå har julen lyckats att smyga sig in i huset. Jag tröstar mig med att det är inte pynt i alla fall.
Mitt broderi går framåt och den ena (av två) tomten har fått skor, strumpor och snart ben, dessutom står han på lite blå snö. Det är riktigt roligt att brodera och det går (nästan) utmärkt att slänga sig i TV-soffan med det, även om det högra benet blev fel och jag fick ta upp det igen. En fördel med korsstygnsbroderi, det går att göra om och göra rätt, med samma garn dessutom.
Sen igår var vi på IKEA. Det shoppades mest till små, men lite till stora också. Mest mig av de stora. När vi var där passade vi på att köpa lite julklappspapper och snören. Lika bra att passa på eftersom jag inte tror att det blir fler besök dit innan jul.

Trots min "ingen jul innan 20:e november"-princip smyger sig julen på. Men inget pynt! De två sakerna jag har, enligt ovan, kan lätt gömmas undan så ingen tror att jag har fallit för trenden att julen ska komma tidigt (och vara utstädad till nyår - det går jag aldrig med på!).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar