onsdag 14 november 2012

Stora bakveckan

Nu bakas det för fullt här hemma. Kalas på lördag och det finns så många recept jag vill testa. Jag har bestämt tårta och en av småkakorna, vill ha två, så det är dem jag satsar på. Sen hade jag också tänkt att ta med något till jobb för att fira mig själv. Tyvärr är det många som är borta imorgon så jag firades idag med köpekaka. Men jag bjuder ändå!

Bakskåpet dignar av godsaker som ska förvandlas till något gott. Igår gjorde jag första småkakan och det kan nog vara den godaste småkakan jag någonsin gjort. Idag bakar jag att ta med till jobb imorgon. Imorgon får jag se om något bakas, sen har jag tänkt ta ledigt på fredag för att fixa. Det ska ju städas och fixas middag till kalaset också.

Jag har, utöver den 2-åriga assistenten, även denna 3-åriga assistent som kommer få jobba hårt denna vecka. Jag testade mördeg igår, det var inte helt optimalt. Mördeg är svårt. Idag blir det en kaka som bara var att röra ihop, så det var onödigt att köra igång hela apparaten för just det ändamålet.

Bilder och länkar till recept kommer så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar