söndag 25 november 2012

Julfynd

Idag var det loppis i Staffanstorp, säsongens första. Jag kom dit tio minuter efter att de hade öppnat och där var redan fullt med folk. Loppisar tar inte fram folks bästa sidor, om man säger. Jag blev trängd och knuffad vid vissa bord, en kvinna blev tillsagd för att hon bara drog i dukarna och inte lyfte dem ordentligt så att de låg kvar i högarna.

Jag hade lite tankar om vad jag skulle titta efter. Tyg till lillkillens julstrumpa, band och andra sybehör, handarbetesböcker. Jag hittade inget av detta, men tre saker kom jag hem med.

 Jag fyller ett rum i taget med pynt. Just nu är jag hyfsat nöjd med kökets pynt och förflyttar mig vidare till vardagsrummet. Denna lilla duk har jag tänkt ska ligga på vårt sidobord.

Jag behövde då en matchande duk till soffbordet och köpte denna. Jag gillar det gammaldags stuket med naturfärgat lin och rött och grönt. Klassiskt.
Den sista saken var faktiskt en sak jag hade tänkt leta efter. Jag kom på det igår vid middagen och försökte beskriva för maken "en sådan ljusstake som står på tre bollar och sedan är en stor boll, går ut och rak överst". Till slut förstod han vad jag menade. Det var väl solklart? Jag får se om denna blir till datumljuset (som ännu inte är inhandlat) eller något annat.

35 kronor fick jag betala för detta, 30 för dukarna och 5 för ljusstaken. Lagom pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar