tisdag 27 november 2012

Lite shopping

Igår hade jag en riktig dålig dag på jobbet, vilket alla i min närhet fick erfara då jag svor konstant över det problemet jag hade stött på (och vilket jag har stött på flera gånger tidigare. Det blev lite bättre när jag fick ett sms från mannen där han skrev att han kunde hämta sonen på förskolan så att jag kunde åka till Stoff & Stil och shoppa.

Jag har sett att många har nytta av en limpistol, så en sådan fick lite spontant följa med hem. Mannen har lyssnat för mycket på Project Runway när jag har tittat på det, och hans första kommentar var "ska du använda den, var inte det fusk?" Dock tänker jag inte limma ihop mina kläder med den.
Det första tyget, vilket jag köpte en meter av, är tänkt att bli tygservetter så småningom. Jag har ingen brådska, det var också ett rätt spontant beslut.
 Huvudanledningen till mitt besök var att köpa tyg till lillkillens julstrumpa som varje adventssöndag ska innehålla ett litet paket. Det röda tyget ska vara utsidan, snögubbarna muffen och granarna fodret. Enligt den beskrivning jag använder skulle det vara vadd också, men tyget med granarna har vadd i sig, så två flugor i en smäll! (Detta innebär att fodret jag klippte ut i helgen är helt onödigt. Jaja.)
Nu ska strumpan sys ihop, jag tror inte att det är så svårt så att ha den klar till senast lördag (helst fredag, då ligger där inte ett paket i den första dagen) ska nog inte vara något problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar